"Rose" 1994

The exehibition "Rose" is based on the metaphorical use of the rose in myths, history and religion.
The paintings are inspired by the prosperous energy in nature found in the female cycle.
By visualizing the growth of the rose on different levels and incorporating the constructivistic pattern of branches - the idea is to give a feeling of the feminine and masculine forces in nature.
The titles of the paintings derives from female characters in fairytales as Sleeping Beauty, Cinderrella.
The paintings are pictures of the meeting points of the feminine and masculine consciousness.

"Rose" 1994

– I ustillingen "Rose" er rosen gjennomgangstema, - rosen sett på bakgrunn av en mytologisk , historisk og religiøs billedbevissthet.
Den frodige livgivende kraften i naturen b�rer kvinnen i seg og gjenkjenner den i sin syklus.
"Serien av malerier viser rosen i blomstring i ulike stadier." Billedflaten er bygget opp av grener som skaper et evig voksende nettverk som henspeiler til naturens syklus.
Rosen fremstilles fra knopp til full blomstring og de konstruktivistiske grenformasjonene som oppstår i billedflaten står for den maskuline tanken.
De kvinnelige eventyrskikkelsene bildene er titulert med referer til den feminine kraften Tornerose, Askepott og Snehvit er bærer av.
Bildene er en visualisering av denne bevisstheten hvor de feminine energiene møter de maskuline kreftene.